Cliëntenraad

Elke zorginstelling heeft een cliëntenraad. Bij Accolade Zorg hebben we een centrale cliëntenraad en een cliëntenraad per regio. De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten en ontvangt graag signalen en ideeën. De adviezen die we krijgen stimuleren ons om de zorgverlening nog beter af te stemmen op de wensen en behoeften van de cliënten want Accolade wil graag dat  de cliënt in het middelpunt staat. Dit alles komt de kwaliteit van de zorg ten goede. In de bijgaande folder-clientenraad-december-2016 kunt u lezen wat de cliëntenraad allemaal wel en niet doet. U vindt hier ook de adressen van de cliëntvertrouwenspersonen in de verschillende regio’s van Accolade.

Door haar ziekte kon ze niet meer thuis wonen. Er was maar één organisatie waar ze heen wilde: Accolade. Ik ben er nog steeds zo blij mee. Ik bezocht haar minstens vijf keer per week. En het was altijd moeilijk als ik naar huis ging. Maar ik wist dat er goed voor haar gezorgd werd, dat gaf mij rust.

Paul Steijn - echtgenote woonde in De Wijngaard

Veel mensen zijn helemaal niet bekend met zorgbegrippen als indicaties en WLz. Ik wijs ze de weg door zorgland. Mensen worden vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Bij ons probeer ik de lijnen kort te houden. Ik wil al hun vragen kunnen beantwoorden, zo snel en compleet mogelijk.

Anita Mensink - zorgconsulente bij Accolade Zorg